طلاق از طرف زن چقدر طول می کشد ؟

طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد ؟

مشکلات زیادی که امروزه در سطح جامعه مشاهده می شود ، تاثیر مستقیمی بر افزایش آمار طلاق در جامعه داشته است و امروز افراد زیادی به ناچار به علت مشقات زندگی به طلاق روی می آورند. در بسیاری از این موارد ، درخواست طلاق از جانب زوجه مطرح می شود و این زن ها هستند که طالب جدایی از همسر خود می باشند. مهم ترین سوالی که در زمان طلاق به ذهن هر شخصی می آید این می بیاد که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد ؟

این سوال تا حد زیادی بسته به شرایط و دلایل شما و همچنین راهی که برای طلاق در نظر دارید ، می باشد. در این مطلب به طور کامل به این سوال که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد می پردازیم پس با ما در این مطلب همراه باشید.

طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد

در طلاق غیر توافقی طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد ؟

منظور از طلاق غیر توافقی طلاقی است که در آن یکی از طرفین برای طلاق رضایت ندارند. در مواقعی که زوجه برای طلاق رضایت ندارد ، مرد معمولا با مشکل چندانی مواجه نمی شود و همچنان می تواند حکم طلاق را در زمان کمی دریافت کند.

اما در مواقعی که درخواست طلاق یکطرفه از جانب زن مطرح می شود ، حتما باید شرایط و مواد قانون مدنی احراز شود تا حکم طلاق صادر گردد. به همین علت است که این طلاق چندان در بین شیوه های اتخاذ حکم طلاق مطلوب نمی باشد و زوجین ترجیحا از راه دیگری اقدام می کنند. در طلاق غیر توافقی این نکته که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد باعث می شود تا افراد زیادی از اقدام از طریق این روش منصرف شده و از مسیر های دیگری اقدام نمایند.

در این مورد که در طلاق غیر توافقی طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد باید گفت :

  • معمولا روند دریافت حکم طلاق از جانب زن بسیار طولانی مدت می باشد. اثبات ادعا و ارائه مدارکی جهت اثبات احراز شدن شرایط اعسار به خودی خود مدت زمان بسیار طولانی به خود اختصاص می دهد.
  • اگر همسر شما نیز در جلسات دادگاه حضور به عمل نیاورد این روند می تواند به مراتب طولانی تر شود و عملا ماه های به طول بیانجامد.
  • اگر مرد از حضور در دادگاه امتناع ورزد می توان حکم طلاق غیابی را دریافت نمود ، اما این حکم نیز مجددا مدت زمان بیشتری وقت می برد.
  • اگر موفق به حکم طلاق توافقی شوید ، مهریه و تمامی حق و حقوق زن به قوت خود باقی خواهند ماند و می تواند مطالبه شود.
  • اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد ، در صورت امکان از روش های دیگری اقدام فرمایید.
  • حضور وکیل طلاق یک طرفه در مواقعی که زن درخواست طلاق کرده است اهمیت بسیار زیادی دارد پس اگر قصد طلاق یک طرفه و غیر توافقی را دارید ، حتما با استفاده از وکیل مناسب خود اقدام کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی با گروه آوای وکیل تماس بگیرید.

در طلاق توافقی ، طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد ؟

در طلاق توافقی از آن جا که بین طرفین رضایت و توافق وجود دارد ، مدت زمان بسیار کمتری طول می کشد تا حکم طلاق صادر گردد. نکاتی که باید در این مورد در نظر داشته باشید به این شرح می باشد :

  • در زمان طلاق توافقی باید در مورد مهریه و حضانت فرزندان توافق ایجاد شده باشد. توافق رایجی که در میان زوجین صورت میگیرد ، بخشش مهریه به ازای توافق برای طلاق است.
  • طلاق توافقی از دسته ی سریع ترین راه های طلاق می باشد و مدت زمان دریافت حکم از 12 تا 40 روز متغیر است.
  • اگر برای طلاق توافقی از طریق وکیل مربوطه اقدام فرمایید مدت زمان طلاق تا حد بسیار مطلوبی کاهش می یابد.
  • اگر این موضوع که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد برای شما اهمیت دارد ، این روش مناسب ترین مسیر برای شما می باشد.
  • اگر با استفاده از وکیل طلاق توافقی اقدام به دریافت حکم جدایی کنید ، نیاز به حضور شما در هیچ کدام از مراحل نمی باشد که از بسیاری جنبه ها فواید زیادی برای شما خواهد داشت.

طلاق از طرف زن چقدر طول می کشد ؟

با استفاده از وکالتنامه طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد ؟

در نهایت راحت ترین و سریع ترین روش که می توان در کنار طلاق توافقی از آن نام برد ، جدایی با حق طلاق می باشد. حق طلاق معمولا به دو صورت اعطا می شود :

  1. حق طلاق در عقدنامه
  2. حق طلاق محضری

اگر این موضوع که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد برای شما اهمیت دارد این نکات را مد نظر داشته باشید :

  • مدت زمان این طلاق نسبت به سایر روش های طلاق از جمله طلاق توافقی بسیار کمتر می باشد و در سریع ترین زمان ممکن ثبت می گردد.
  • در این شیوه ی طلاق نیاز به حضور مرد در هیچ یک از مراحل وجود ندارد که همین موضوع مدت زمان آن را کاهش می دهد.
  • گاهی در مفاد وکالتنامه ذکر می گردد که اگر شرایطی محقق گردد ، زن وکیل در طلاق خواهد بود که در این صورت زن باید اثبات نماید که شرایط مذکور احراز شده است و این موضوع ممکن است مدت زمان آن را افزایش دهد.
  • همچنین ممکن است مرد شروطی برای اعتبار حق طلاق ذکر کند برای مثال تصریح نماید که به ازای بخشش مهریه ، زن وکیل در طلاق خواهد بود که در این صورت نیز با انجام شروط معین امکان جدایی وجود دارد.

در این مطلب به طور کامل به این سوال که طلاق از طرف زن چقدر طول میکشد پاسخ دادیم و آن را از راه های مختلف طلاق برسی کردیم. اما ممکن است بر اساس شرایط زندگی و پرونده شما ، این مطلب برایتان صادق نباشد. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که با تماس با گروه حقوقی آوای وکیل اقدام به مشاوره حقوقی فرمایید تا از وضعیت قانونی خود به طور دقیق اطلاعات کسب کنید.

گروه حقوقی آوای وکیل به شما در حل مشکلات حقوقی کمک خواهد کرد. کافیست با ما تماس بگیرید.

 

کدام روش طلاق بیشترین زمان را به خود اختصاص می دهد ؟

طلاق غیر توافقی زمان بسیار طولانی برای دریافت حکم جدایی به خود اختصاص می دهد.

کدام روش طلاق زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد ؟

اگر از طریق طلاق توافقی یا حق طلاق اقدام به دریافت حکم کنید مدت زمان کمتری طول خواهد کشید؟

چه مواردی در تعیین مدت زمان دریافت حکم جدایی تاثیر دارد ؟

مدت زمان طلاق بسته به شرایط و دلایل شما و همچنین راهی که برای طلاق در نظر دارید ، می باشد.

4.3/5 - (63 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.