طلاق توافقی یک روزه

طلاق توافقی یک روزه

طلاق متاسفانه یکی از تلخ ترین و دشوار ترین وقایع هر جامعه می باشد که دشوار های زیادی برای زوجین به وجود می آورد. به همین علت است که در زمانی که طرفین به بن بست می خورند قصد طلاق دارند ، به دنبال سریع ترین راه برای طلاق می باشند. در این زمان طلاق توافقی به عنوان سریع ترین روش طلاق انتخاب زوج می باشد. اما طلاق توافقی چند روز طول می کشد ؟ آیا امکان گرفتن طلاق توافقی یک روزه وجود دارد ؟ 

این سوالی است که ما قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ بدهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن و طلاق توافقی یک روزه این صفحه را از دست ندهید. اما پیش از ورود و دریافت پاسخ خوب است بدانید شما می توانید با تماس گروه حقوقی آوای وکیل و انجام مشاوره طلاق حتی به صورت مشاوره حقوقی تلفنی نیز همین حالا به تمامی سوالات خود در مورد آن دست پیدا کنید.

آیا طلاق توافقی یک روزه امکان پذیر است ؟

در گذشته زمانی که حق طلاق تنها برای مرد بود و این امکان وجود داشت که هر زمان متمایل بود اقدام به جدایی از همسر خود کند ، عملا طلاق یکروزه امکان پذیر بود. در حقیقت اراده مرد کافی بود تا صیغه طلاق جاری شود و نکاح به پایان خود برسد. اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ما عملا طلاق یکروزه جز در یک مورد از بین رفت و مدت زمان صدور حکم طلاق بیشتر به طول انجامید. 

طلاق توافقی یک روزه

این مورد در مورد طلاق توافقی نیز صادق است و امکان گرفتن طلاق توافقی یکروزه وجود ندارد. علت این موضوع به این شرح می باشد :

  1. طلاق توافقی هرچند مورد توافق طرفین است اما در هر صورت باید از جانب یکی از زوجین دادخواست طلاق صادر شود و دادگاه پس از رسیدگی بنا به توافق طرفین این حکم را صادر کند.
  2. امروزه حکم طلاق توافقی ، تحت عنوان گواهی عدم سازش صادر می گردد که این گواهی در بسیاری از مواقع پس از شرکت در جلسات مشاوره صادر می گردد.
  3. توافقی بودن یک طلاق در دادگاه مشخص می شود به همین علت در کوتاه ترین تصور ممکن شما از زمان صدور حکم طلاق تا زمان برگزاری دادگاه باید صبر نمایید. باید در نظر داشته باشید که دادگاه بسته به نظر خود ممکن است شما را به مشاوره ارجاع دهد که در این صورت مدت زمان جدا شدن طولانی تر نیز می گردد.

اما در این میان این نکته شایان ذکر شاید از ابتدا تا انتها جدایی به هیچ عنوان در یک روز به پایان نرسد اما شما می توانید طی یک روز گواهی عدم سازش را از دادگاه دریافت نمایید. بدین منظور و برای سهولت این امر به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا در مراکز مشاوره مورد تایید قوه قضاییه گزارش عدم سازش را دریافت کنید و ضمیمه پرونده کنید. در این صدور صدور حکم طلاق توافقی یک روزه صورت میگیرد و پس از آن با مراجعه به مراجع ثبت طلاق ، جدایی خود را رسمی می کنید.

در نظر داشته باشید که بالا رفتن آمار طلاق برای هر جامعه ای یک نقطه منفی محسوب می باشد و به همین علت طبیعتا دادگاه از صدور حکم طلاق امتناع می ورزند. به همین علت سعی کنید تا با مدارک کاملی در دادگاه حضور پیدا کنید تا حکم طلاق در سریع ترین زمان ممکن صادر گردد.

طلاق توافقی چند روز طول می کشد ؟

فوقا گفتیم که در صورت تکمیل بودن مدارک امکان صدور حکم طلاق توافقی یک روزه وجود دارد اما از ابتدا یعنی تقدیم دادخواست تا ثبت شدن طلاق در دفاتر ثبت و جاری شدن صیغه طلاق چند روز طول می کشد ؟

  • 1-از ثبت دادخواست تا تعیین وقت دادگاه : به طور معمول بر اساس شلوغی دادگاه ها و زمان مراجعه شما به آن ، مدت زمان تعیین وقت متفاوت می باشد. اما نهایتا تا یک هفته برای شما از جانب دادگاه خانواده وقت تعیین می گردد. اگر می خواهید روند صدور حکم خود را تسریع کنید بهتر است طرح دادخواست را به روز های پایانی سال نکشانید.
  • 2-دادگاه و صدور حکم عدم سازش میان زوجین : اگر مدارک شما کافی باشد (گزارش عدم سازش از جانب مشاوره ، تعیین تکلیف در مورد مهریه و حضانت ، گواهی عدم بارداری و ..) می توانید حکم طلاق توافقی یک روزه را دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است به 5 جلسه مشاوره یا تکمیل مدارک ارجاع داده شوید که در روند صدور حکم تاثیر دارد.

می توان از وکیل مهریه در خصوص تعیین تکلیف مهریه مشورت گرفته و با مشاوره حقوقی نیز اطلاعات لازم را کسب نمود..

همچنین جهت حکم طلاق توافقی و کسب اطلاعات لازم در این خصوص خوب است با وکیل طلاق توافقی مجرب صحبت کرد که بدین سبب کافیست با آوای وکیل تماس گیرید.

  • 3-صدور حکم و ثبت طلاق : شما از زمان صدور گواهی عدم سازش 3 ماه فرصت دارید تا برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کنید. البته طبیعتا می توانید به محض دریافت این گواهی به این دفاتر مراجعه کرده و طلاق خود را ثبت کنید.

با توجه به این مراحل صدور حکم طلاق توافقی یک روزه تا 15 روزه و ثبت طلاق توافقی از 10 روز تا یک ماه می تواند به طول بیانجامد. البته طبیعتا وضعیت شما و همسرتان نیز در این امر تاثیر گذار می باشد.

طلاق توافقی یک روزه

چگونه می توان در یک روز طلاق گرفت ؟

تنها یک راه برای دریافت حکم طلاق یک روزه وجود دارد که البته آن راه طلاق توافقی نمی باشد. حکم طلاق همان چیزی است که به شما امکان ثبت طلاق در سریع ترین زمان ممکن را می دهد. در حقیقت گاهی در ذیل عقدنامه یا در وکالتنامه ای جدا ، مرد به زوجه حق طلاق یا وکالتنامه در طلاق می دهد. در این شرایط زن نماینده مرد برای دریافت جدایی می شود و می تواند در کمترین زمان ممکن اقدام به اجرا و ثبت طلاق نماید . 

امیدواریم به سوالات خود در مورد طلاق توافقی یک روزه دست پیدا کرده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید همین حالا برای گرفتن وکیل طلاق توافقی و انجام مشاوره با گروه حقوقی آوای وکیل تماس بگیرید.

 

صدور حکم طلاق توافقی چند روز طول می کشد ؟

اگر تمامی شرایط رعایت شده باشد می توانید این حکم را یک روزه دریافت کنید. برای مطالعه این شرایط با ما در این صفحه همراه باشید.

سریع ترین روش طلاق چیست ؟

بدون شک داشتن حق طلاق ساده ترین و سریع ترین روش برای طلاق گرفتن محسوب می شود.

چرا گاهی گرفتن طلاق طول می کشد ؟

وجود برخی کم و کاستی ها و برخی نقص ها در پرونده موجب می شود تا مدت زمان صدور حکم طلاق به طول بیانجامد.

4.5/5 - (44 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.