وکیل زنا محصنه

جرام حدی یکی از مهم ترین دسته ی جرائم می باشند زیرا در شرع ذکر گشته است و برای آن مجازات تعیین شده  است. تعیین مقدار مجازات این دسته از جرائم به عهده ی قاضی نیست و توسط شرع تعیین شده است اما تشخیص نوع جرم ، تحقق یافتن آن و شرایط آن با توجه به علم قاضی و شواهد و مدارک صورت میگیرد. یکی از مهم ترین جرائم حدی ، زنا است. اهمیت این جرم به علت این است که نه تنها رابطه ناشروع می باشد بلکه علیه حیثیت و آبروی اشخاص نیز می باشد. همچنین جرم زنا تحت شرایطی مجرمین را تا اعدام پیش می برد به همین علت است که در این دسته از پرونده های حیثیتی وجود وکیل زنا محصنه ، زنای به عنف و … اجباری است. در این مقاله به تفصیل در مورد زنا ، زنا محصنه و مجازات آن و همچنین علت نیاز شما به وکیل زنا محصنه می پردازیم.

تعریف زنا

مطابق ماده ی 221 قانون مجازات اسلامی : زنا عبارت است از جماع زن و مردی که علقه زوجیت میان آن ها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

همچنین در تبصره ی اول این ماده ذکر شده است که دخول در زنا شرط است و در صورتی که انجام نشود ، جرم زنا محقق نمی شود . یکی از انواع زنا که موجب تشدید مجازات زنا می شود زنا محصنه است. مجازات این نوع از جرم زنا به سلب حیات منجر می شود به همین علت در این قبیل پرونده ها وجود وکیل زنا محصنه الزامی است . در فقه اسلامی منظور از زنا محصنه ، برقراری رابطه ی نا مشروع با زن شوهر دار یا مرد زن دار است. در ماده 226 قانون مجازات اسلامی احصان مرد و زن بدین صورت تعریف شده است :

احصان در هریک از مرد و زن به نحو زیر محقق می‌شود :

الف – احصان مرد عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وی در حال بلوغ جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وی داشته باشد.

ب – احصان زن عبارت است از آنکه دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع از طریق قُبُل را با شوهر داشته باشد.

مطابق ماده فوق احصان عبارت است از همسر داشتن به همراه وجود رابطه جنسی میان همسران.

نکته : مطابق ماده ی 227 قانون مجازات اسلامی  اموری از قبیل مسافرت، حبس، حیض، نفاس، بیماری مانع از مقاربت یا بیماریی که موجب خطر برای طرف مقابل می‌گردد مانند ایدز و سفلیس، زوجین را از احصان خارج می‌کند.

پس در حقیقت زنا محصنه عبارت است رابطه و دخول نا مشروع مرد زن دار ( یا بدون زن ) با زن شوهر دار ( یا بدون شوهر) به نحوی که در زمان رابطه حداقل یکی از طرفین در احصان باشند. در صورتی که هر دو محصن باشند هر دو مرتکب زنا محصنه و در صورتی که یکی از طرفین مزدوج باشد فقط آن شخص مرتکب جرم مذکور می شود. این دسته از جرائم به علت پیچیدگی به وکیل زنا محصنه نیاز بسیاری دارد. در جرم مذکور برای تحقق احصان ،ازدواج باید دائمی باشد و نکاح موقت موجب تحقق جرم مذکور نمی باشد. همسر دائمی داشتن یکی از شرایط احصان است و ممکن است فردی با وجود همسر داشتن در صورت زنا ، زنا محصنه انجام نداده باشد که در این صورت باید از طریق وکیل زنا محصنه به اثبات آن بپردازد. مجازات زنای محصنه از شدید ترین مجازات های موجود در قانون مجازات اسلامی است و به همین علت این پرونده های از حساسیت بسیاری برخوردار است و برای دفاع از آن به وکیل زنا محصنه نیاز زیادی است. همچنین از آنجا که اثبات این جرائم نسبتا سخت تر می باشد در صورتی که قصد اثبات این جرم وجود دارد باید از طریق وکیل زنا محصنه مجرب انجام شود. در ادامه به شرح مجازات جرم مذکور می پردازیم.

وکیل زنا محصنه

اثبات و مجازات زنا محصنه

راه اثبات زنا نیز بر اساس حکم شرع است. با آنکه زنا انواع مختلفی دارد اما راه اثبات آن تقریبا با یکدیگر یکی است. راه اثبات زنا از طریق علم قاضی ، شهادت شهود و اقرار خود مجرمین است. به هر کدام از موارد بالا میتوان اعتراض کرد و تقاضای تحقیق و برسی بیشتر کرد که بهتر است از طریق وکیل زنا محصنه انجام شود. منظور از علم قاضی این است  قاضی از طریق دیگری به جز اقرار و شهادت به انجام زنا پی ببرد. شهادت شهود یکی از مهم ترین راه های اثبات زنا است. مطابق قانون برای اثبات این جرم شهادت چهار مرد بالغ و عادل و یا سه مرد و دو زن نیاز است. همچنین اگر زانی و زانیه اقرار به انجام زنا کنند نیز این جرم اثبات می شود . وکیل زنا محصنه می تواند به شیوه ی اثبات یا کافی نبودن مدارک اثبات اعتراض کند. گاهی نیز افراد میل به دریافت وکیل طلاق توافقی داشته و می توانند در صورت این مسئله با آوای وکیل و تیم حرفه ای آن در ارتباط باشند

پس از اثبات ، دادگاه اقدام به اجرای مجازات جرم مذکور که از پیش در شرع تعیین گشته است می کند. زنا یک جرم حدی می باشد و مقدار مجازات آن در شرع تعیین گشته است. زنای محصنه یکی از شدید ترین مجازات های قانون مجازات را به خود اختصاص داده است. مجازات زنای محصنه رجم است و تنها جرمی است که مجرمین را به رجم محکوم می کند. منظور از رجم ، سنگسار مرتکبین است.  نکته ی حائز اهمیت در این مورد زمانی است که اجرای رجم بنا به پیشنهاد دادگاه صالح امکان ندارد و در این مواقع وکیل زنا محصنه می تواند نقش بسیاری داشته باشد. در صورتی که انجام رجم ممکن نباشد اگر جرم با بینه (شهادت شهود) اثبات شده باشد مجرم مرتکب اعدام می شود و در صورتی که با دلیلی غیر از بینه اثبات شده باشد مجرم مرتکب صد ضربه شلاق می شود.

  1. بدیهی است در زمانی که فقط یکی از طرفین محصن باشد و دیگری نباشد، فرد محصن به رجم محکوم می شود و فردی که محصن نباشد به جرم مربوط به خود مثلا صد ضربه شلاق محکوم می شود.
  2. شایان ذکر است حکم مرد در زنا محصنه مطلقا رجم است . در صورتی که زانی نا بالغ باشد ، حکم زن رجم نیست و به صد ضربه شلاق محکوم می شود و در غیر این صورت مجازات زانیه نیز سنگسار است.

دفاعیه که مجرم در دادگاه انجام می دهد بسیار مهم است به همین علت توسل به یک وکیل زنا محصنه حائز اهمیت بسیار است.

بهترین وکیل زنا محصنه

همانطور که در این مقاله ذکر شد این نوع از زنا یکی از شدید ترین مجازات ها را به همراه دارد. به همین علت دفاع از این این جرم در دادگاه بسیار اهمیت دارد و اگر به درستی انجام نشود نتایج غیر قابل جبرانی دارد. توسل به یک وکیل زنا محصنه می تواند در این موارد بسیار مفید باشد و نتایج و احکام دادگاه را به مقدار زیادی تغییر دهد. همچنین اگر حکم دادگاه قطعی صادر شده باشد وکیل زنا محصنه میتواند درخواست تجدید نظر کند و با ابراز اظهارات محکم تر در حکم دادگاه تغییرات مطلوبی به وجود آورد. اگر شما درگیر پرونده های مربوط به زنا هستید به ویژه اگر زنا از نوع زنای محصنه است به شما پیشنهاد می شوند که به همراه وکیل زنا محصنه در دادگاه حضور بیابید تا جلو خسارات جبران ناپذیر تا حد امکان گرفته شود. شما می توانید از طریق سایت آوای وکیل به انجام مشاوره و گرفتن وکیل زنا محصنه اقدام کنید.

زنا به چه معناست ؟

زنا عبارت است از جماع زن و مردی که علقه زوجین میان آن ها و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

احصان زن و مرد به چه معناست ؟

همسر داشتن به همراه وجود رابطه جنسی میان همسران.

جرم زنا محصنه چیست ؟

زنا محصنه رجم به معنای سنگسار را به عنوان مجازات به همراه دارد.

راه های اثبات زنا چیست ؟

علم قاضی ، شهادت شهود و اقرار مجرمین راه های اثبات جرم زنا است.

4.6/5 - (104 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.