مشاوره حقوقی بانکی

در گذشته ی نسبتا دور بانک ها تنها مراکزی بوده اند که که توسط فرد امین مورد نظر مردم اداره می شدند و رسید مسکوکات تجار را به موجب تسهیل تجارت صادر می کردند . اما امروزه به موجب گسترش بانک ها و افزایش خدمات ارائه شده توسط این مراکز مالی شرایط به سادگی قبل نیست . بانک به عنوان مهم ترین مرکز پولی هر جامعه ای با گسترش فعالیت های خود مردم را تشویق به همکاری با خود کرده است که البته این همکاری مانند سایر موارد تبعاتی را به همراه خود دارد. به همین منظور به سرمایه داران و افرادی که به هر طریقی قصد معامله یا همکاری با بانک ها را دارند پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی طی یک مشاوره حقوقی بانکی از تبعات اقدامات خویش آگاه شوند . برای انجام این مشاوره شما به یک وکیل بانکی نیاز دارید که از طریق سایت آوای وکیل میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

بانک ، تعریف آن و شرح فعالیت های آن

بانک نهادی اقتصادی است که وظیفه‌هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهٔ قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خریدها و فروش را بر عهده دارند.

همانطور که در تعریف بالا ذکر شد دامنه ی فعالیت بانک ها بسیار گسترده است . اما چون این وظایف توسط بانک صورت میگیرد بدان معنی نیست که درست و بدون اشکال به بهترین نحو انجام میشود . همین موضوع ایجاب میکند که پیش از انکه هر اقدامی در بانک ها انجام دهید مشاوره حقوقی بانکی انجام دهید و دریابید که آیا استفاده از بانک برای شرایط شما کاری منطقی است یا خیر . یکی از وظایفی که فوقا تحت عنوان فعالیت بانک ذکر شد قیمومیت ، وصایت برای مشتریان و وکالت برای خرید و فروش است . این فعالیت ها از انجا که از اهمیت زیادی برخوردارند تصمیم گیری درباره ی آن ها نیز مهم است .اگر شما قصد دارید تا این امور خود را به بانک ها بسپرید لازم  به ذکر است که پیش از هر اقدام حتما با توسل به وکیل خودتان یا وکیل بانکی ،مشاوره حقوقی بانکی انجام دهید تا در حد امکان از مشکلات مربوط به آن جلوگیری کنید .

این نکته نیز شایان ذکر است . امروزه بسیاری از بانک های عموما خصوصی فعالیت های خود گسترده تر از موارد ذکر شده ، پیش برده اند و تقریبا در بیشتری از امور مداخله دارند . از این جهت بانک ها ممکن است مشارکت شما را در هر یک از این موارد جلب کنند. بهتر است پیش از هر عملی آگاهی کافی کسب کرده و سپس دست به اقدام بزنید . برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی بانکی به سایت آوای وکیل مراجعه کنید.

مشاوره حقوقی بانکی

افراد طی چه قرارداد هایی با بانک ها مرتبط می شوند ؟

همانطور فوقا ذکر شد با گسترش فعالیت های بانکی ارتباط  مردم با بانک ها بیش از پیش افزایش می یابد . برخی از قراردادهایی که امروزه بین مردم و بانک منعقد می شود به شرح زیر است :

1-قرارداد های مربوط به استخدام کارکنان بانکی تحت عنوان استخدام رسمی یا قراردادی

2-عقود جعاله و مضاربه که طی قراردادی میان اشخاص و بانک ها منعقد میشود.

3-در بخش های صنعت و معدن ، خدمات ، کشاورزی و ساختمان قراردادی تحت عنوان اجاره به شرط تملیک مطرح میشود .

4-قرارداد سلف یا عقد سلف : به موجب این قرارداد عرضه کننده بخشی از دارایی پایه را به ازای بهای نقد و مطابق قرارداد سلف به فروش می رساند تا در دوره ی تحویل به خریدار تسلیم کند .

5-انواع وام ها و قرارداد های مربوط به آن تحت شرایطی که هر بانکی  شخصا تعیین میکند .

6-قرارداد های مربوط به رهن ، و به وثیقه گرفتن اموال منقول و غیر منقول برای گرفتن و پرداخت پول وام

7-قراردادی که بانک با تاجرین و امثالهم به موجب تامین وسایل ، تجهیزات و لوازم مورد نیاز بانک  منعقد می کند .

8- قرارداد ساخت و مشارکت در بخش بازرگانی و تولید و خدمات

9- قرارداد های مربوط به مشارکت در فعالیت های عمرانی و …

همانطور که مشاهده شد قراردادهایی که امروزه بین بانک و اشخاص منعقد میشوند به هیچ عنوان کم نیستند . ممکن است شما به عنوان سرمایه دار و یا شخص عادی قصد داشته باشید طی یک قرارداد با بانک همکاری داشته باشید ولی طبق قاعده بهتر است قبل از این عمل با یک مشاوره حقوقی بانکی آگاهانه تر به انعقاد قرارداد بپردازید . مخصوصا در هنگام انعقاد قرارداد های کلان وجود یک وکیل بانکی الزام اور میباشد تا موازنه منفعت را به نفع شما متعادل تر کند.

مشکلات حقوقی با بانک ها

شاید اینطور به نظر بیاید که پس ازهمکاری و انعقاد قرارداد با بانک دیگر به هیچ مشکل حقوقی بر نمیخورید و همه چی درست و بر طبق قرار پیش می رود . البته که این یک تصور غلط است و بانک ها نیز به عنوان یک شخص حقوقی ممکن است به تعهدات خود عمل نکند . در این صورت است که شما با یک نهاد قدرتمند طرف هستید . نهادی که شاید به مراتب طرح دعوا علیه آن سخت تر از طرح دعوا علیه یک شخص حقیقی باشد . پیش از طرح دعوا علیه بانک بهتر است مشاوره حقوقی بانک انجام دهید و بعد از آن در صورت نیاز به وکیل بانکی مراجعه کنید تا با برسی شرایط  در مسیر درست اقدام به طرح دعوا کند . لازم به ذکر است مشاوره حقوقی بانکی تنها برای زمان قبل از انعقاد قرارداد ها نیست و شما ممکن است بعد از انعقاد قرارداد در باب امور مربوط به بانک نیازمند مشاوره باشید .

توجه داشته باشید مشاوره حقوقی بانکی فقط مربوط به همکاری با بانک ها یا طرح دعوا علیه آن ها نیست و شما در صورت ایجاد هر مسئله ای در باب امور پولی و بانک ها میتوانید از مزیت های مشاوره حقوقی بانکی بهرده برداری کنید . در ادامه چند مورد از مزایا ی این مشاوره ذکر میشد.

مزیت های انجام مشاوره ی حقوقی بانکی

1-اطلاعات مورد نیاز و کافی را در مورد اقدامات خود و ماهیت آن ها از منظر حقوقی و قانونی کسب میکنید .

2-در این مشاوره از همه ی پیامد های حقوقی و قانونی مربوط به اقدامات خود اطلاع پیدا میکنید و آگاهانه تر دست به عمل میزنید .

3- اگر برای کارهای خود نیاز به وکیل داشته باشید در این مشاوره متوجه خواهید شد و قبل از اقدام به گرفتن وکیل مد نظر خود اقدام میکنید .

4- اگر برای انعقاد قرارداد خود با بانک به یک وکیل برای سنجیدن مفاد قرارداد نیاز داشته باشید از این مشاوره متوجه خواهید شد . از مزیت های وجود یک فرد حقوقی در هنگام قرارداد در کنار شما میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که گاهی مفاد یک قراردادی ممکن است در نهایت از منظر حقوقی یا غیرحقوقی برای شما ایجاد مشکل کند. وجود یک فرد متخصص و آگاه به شما کمک میکند تا این مفاد را در صورت وجود شناسایی کنید .

برای انجام مشاوره حقوقی بانکی به تیم حقوقی آوای وکیل مراجعه کنید تا شمارا به بتهرین شکل یاری نمایند.

در این مقاله تا حد امکان سعی شد که علت نیاز شما به انجام مشاوره خدمات بانک ها ذکر شود . ولی در نهایت این تصمیم شماست که این کار را انجام دهید یا از آن روی برگردانید . ولی توجه داشته باشید مسائل و موارد حقوقی اغلب به سادگی انچه به نظر میایند نیستند و پیچیدگی هایی در عمق آن است که از دید شما پنهانست .

وظایف بانک ها چیست ؟

بانک ها وظیفه‌هایی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، قبول امانات، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، انجام وظیفهٔ قیمومیت و وصایت برای مشتریان، انجام وکالت خریدها و فروش را بر عهده دارند.

ایا میتوان از بانک ها طرح دعوا کرد ؟

بله - ولی برای آ« حتما به یک وکیل بانکی نیاز می شود.

در چه مواردی میشود با بانک ها مشارکت کرد ؟

مواردی چون :مشارکت در فعالیت های عمرانی ،ساخت و مشارکت در بخش بازرگانی و تولید و خدمات و ...

4.7/5 - (110 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.