هزینه وکیل طلاق یک طرفه

طلاق غیر توافقی و یک طرفه یکی از مواردی است گاهی زندگی زوجین بسیاری را درگیر خود میکند. علت یک طرفه بودن طلاق می تواند متفاوت باشد. غیبت یکی از طرفین ، به عسر و حرج افتادن یکی از طرفین و مواردی از این قبیل که یکی از زوجین را مجبور به درخواست طلاق می کند. طلاق امر نا خوشایندی است که تمامی جوامع سعی می کنند آمار آن را کم کرده و متعادل نگه دارند. به همین منظور در طلاق علی الخصوص طلاق غیر توافقی مدت زمان آن را به درازا می کشانند و از نظر سهولت ، فرایند طلاق را دچار مشکل می کنند. از همین رو افراد متخصص زیادی در زمینه ی طلاق غیر توافقی فعالیت میکنند اما به علت هزینه وکیل طلاق یک طرفه ممکن است افراد زیادی از مراجعه به این افراد صرف نظر کنند. در این مقاله به فرایند طلاق توافقی می پردازیم و همچنین شرح می دهیم به چه علت پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه و توسل به فرد متخصص واجب است.

هزینه وکیل طلاق توافقی در آوای وکیل تنها 2 میلیون از هر طرف است، ولیکن به دلایل متعدد هزینه مشاوره طلاق ممکن است متغیر باشد لذا لازم است جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با وکیل طلاق توافقی صحبت نمود که کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

طلاق یک طرفه از جانب مرد

طلاق یک طرفه از جانب مرد آسان تر از طلاق از جانب زن صورت می گیرد به همین علت گاهی هزینه وکیل طلاق یک طرفه از جانب مرد کمتر است. در حقیقت در قانون شرط خاصی برای طلاق مرد تعیین نشده است. اما این مورد به این معنی نیست که هیچ مانعی برای طلاق مرد وجود ندارد. به علت وجود این موانع گاهی پرداخت هزینه وکیل یک طرفه برای مرد الزام آور می شود. در ماده 1133 قانون مدنی چنین نوشته شده است :

“مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.”

در تبصره این ماده برای زن ها محدودیت هایی در طلاق قائل شده است در حالی که موجب ماده ی مذکور ، مرد ها شرط خاصی ندارند. اما ماده ی 29 قانون حمایت از خانواده مهم ترین محدودیت مرد ها برای طلاق یک طرفه را در خود جای داده است و همین مورد گاهی مرد هارا به سوی پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه می کشاند. در این ماده چنین نوشته شده است :

“دادگاه ضمن رای خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج، تکلیف جهیزیه، مهریه و نفقه زوجه، اطفال و حمل را معین و همچنین اجرت‌المثل ایام زوجیت طرفین مطابق تبصره ماده (۳۳۶) قانون مدنی تعیین و در مورد چگونگی حضانت و نگهداری اطفال و نحوه پرداخت هزینه‌های حضانت و نگهداری تصمیم مقتضی اتخاذ می‌کند.”

  • در این ماده ذکر شده است شروط ضمن عقد تماما باید انجام شود
  • گرفتن حکم طلاق منوط به پرداخت تمامی حقوقی زن از جمله مهریه ، نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت است.
  • به جز مهریه سایر حقوق توسط دادگاه محسابه و تعیین می شود.
  • برای حضانت فرزندان نیز پیش از صدور حکم طلاق باید تعیین تکلیف شود.
  • در قسمتی از این ماده تادیه حقوق زن به این صورت مورد تاکید قرار گرفته است :” ثبت طلاق موکول به تادیه حقوق مالی زوجه است .”

تمامی موارد فوق محدودیتی را برای مرد ایجاد میکند که وی را ملزم به پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه می کند.ممکن است تصور کنید هزینه اتخاذ وکیل همیشه زیاد می باشد و برای گرفتن وکیل مناسب باید هزینه های زیادی بپردازید اما شما با مراجعه به سایت آوای وکیل میتوانید با مبلغ کم ، هزینه وکیل طلاق یک طرفه بپردازید.

هزینه وکیل طلاق یک طرفه از جانب زن

قانون مدنی گرفتن طلاق غیر توافقی برای بانوان را دچار محدودیت کرده است. این محدودیت به نحوی است که در بیشتر موارد بدون توسل به فرد متخصص و پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه نمی توان حکم طلاق را دریافت کرد. در تبصره ماده ی 1133 قانون مدنی شرایط گرفتن طلاق غیر توافقی در مواد 1119 ، 1129 و 1130 قانون مدنی پیش بینی شده است. با وجود این مواد ، اثبات احراز شدن شرایط نیز امری است که بانوان را به سمت پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه می کشاند.

زمانی که حرف از هزینه وکیل به میان می آید ، مبالغ هنگفت در ذهن تداعی می شود. اما سایت آوای وکیل با هزینه کم وکیل طلاق یک طرفه به شما در رسیدن به نتایج مطلوب کمک می کند.

در ماده ی 1119 قانون مدنی چنین نوشته شده است :

“طرفین عقد ازدواج میتوانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر بنمایند مثل اینکه شرط شود هر گاه شوهر زن دیگر بگیرد یا درمدت معینی غائب شود یا ترک انفاق نماید یا بر علیه حیات زن سوء قصد کند یا سوء رفتاری نماید که‌ زندگانی آن ها با یکدیگر غیر قابل تحمل شود زن وکیل و وکیل در توکیل باشد که از اثبات تحقق شرط در محکمه و صدور حکم نهائی خود را مطلقه‌ سازد.”

هرچند که این ماده برای دو طرف صدق می کند اما از آنجا آقایان برای طلاق محدودیتی ندارند ، این ماده برای زن ها به کار می آید. برای اینکه بتوان احراز شدن شرایط مخالف با عقد نامه را ثابت کرد نیاز به فرد متخصص است که شما در این زمان با پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه با مبلغ منطقی می توانید این امر را در دادگاه اثبات کرده و حکم طلاق را دریافت کنید.

مکمل ماده 1119 قانون مدنی ، ماده 1130 قرار دارد که چنین نوشته شده است :

در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. چنان چه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‌تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می‌شود.

تبصره (۱۳۸۱/۴/۲۹) – عسر و حرج موضوع این ماده عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه‌ی زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد و موارد ذیل در صورت احراز توسط دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می‌گردد:

  1. ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه.
  2. اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلا وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.
  3. محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر.
  4. ضرب و شتم یا هرگونه سوءرفتار مستمر زوج که عرفاً با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.
  5. ابتلای زوج به بیماری‌های صعب‌العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه‌ی صعب‌العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

هزینه وکیل طلاق یک طرفه

علاوه بر موارد فوق هر مورد دیگه ای که موجب فراهم شدن عسر و حرج برای زن بشود میتوان با استناد به آن ،طلاق گرفت. اما در این موارد باید با پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه اقدام کرد. وکیل در این مواقع با مستندات معتبر و محکمه پسند به دفاع از موکل خود می پردازد . بدیهی است که فرد متخصص ،قانونی اظهارات خود را بیان می کند و دادگاه را در صدور حکم طلاق بهتر قانع می کند.

در صورتی که از طریق طلاق غیر توافقی حکم طلاق صادر شود ، پرداخت مهریه نیز باقی می ماند و مرد باید تمامی حقوق خود را بپردازد. در زمانی که مرد از پرداخت مهریه سر باز زد با پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه و یا وکیل مهریه میتوان احقاق حق کرد.

یکی از موارد دیگری که زن میتواند با توسل به آن طلاق بگیرد در ماده 1129 ذکر شده است :

“در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجراء حکم محکمه و الزام او بدادن نفقه زن می‌ تواند برای طلاق به حاکم ‌رجوع کند و حاکم شوهر او را اجبار به طلاق مینماید ‌همچنین است در صورت عجز شوهر از دادن نفقه.”

نفقه یکی از حقوق زن است که در هر صورتی باید پرداهت شود. عواقب کیفری عدم تادیه نفقه ، رفتن به زندان مرد است و عواقب حقوقی آن ، طلاق گرفتن است. در وهله ی اول دادگاه مرد را محکوم به پرداخت نفقه می کند و اگر مرد همچنان از پرداخت آن سر باز بزند ، زن می تواند خود را مطلقه بسازد. در چنین شرایطی با پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه خیلی سریع تر و با سهولت بیشتر میتوان به نتیجه مطلوب رسید. همچنین شایان ذکر است طلاق مانعی برای دریافت نفقه نمی باشد و زن می تواند پس از طلاق درخواست نفقه کند. مقدار نفقه توسط دادگاه و با توجه به شرایط زن تعیین می گردد و مرد محکوم به پرداخت آن میشود. همچنین اگر بعد از طلاق ، زن از مرد فرزندی باردار باشد، تا زمان وضع حمل ، مرد باید نفقه به زن بپردازد.

هزینه وکیل طلاق یک طرفه

وکلا زیادی در سطح کشور می باشند که برای ساده ترین موارد حقوقی نیز مبالغ هنگفتی دریافت می کنند. همین امر سبب شده است تا افراد از گرفتن وکیل منصرف شوند و تنهایی به حل مشکل خود بپردازند که در نهایت موجب شکست آن ها می شود. زوجین نیز پس از طلاق در تنگنا مالی قرار می گیرند و علاوه بر هزینه های خود مبالغی را برای گرفتن طلاق باید هزینه کنند از جمله هزینه های دادرسی ، هزینه های مربوط به حقوق طرف مقابل و … . از همین رو هزینه وکیل برای آنها نیز نگرانی ایجاد می کند. تیم حقوقی آوای وکیل با ارائه انواع خدمات حقوقی آماده خدمت است و وکیل طلاق مناسب شما را به همراه هزینه مناسب وکیل طلاق یک طرفه برای شما فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آوای وکیل مراجعه کنید تا به بهترین نحو به اهداف خود دست یابید.

ایا امتناع مرد از دادن نفقه حق طلاق برای زن فراهم میکند؟

بله - در صورتی که مرد از دادن نفقه امتناع کند ، زن می تواند حکم طلاق دریافت کند.

مرد در چه صورت می تواند حکم طلاق را دریافت کند؟

برای طلاق از جانب مرد شرط خاصی نیاز به احراز ندارد ولی پیش از صدور حکم طلاق باید تکلیف حقوق زن مشخص شود.

منظور از عسر و حرج چیست ؟

اگر شرایط زندگی برای زن به گونه ای باشد که برای ادامه زندگی به سختی بیوفتد دچار عسر و حرج می شود و میتواند حکم طلاق را دریافت کند.

آیا طلاق زن از طریق نفقه ، مانع از پرداخت نفقه می شود؟

خیر-مقدار نفقه توسط دادگاه محسابه شده و باید توسط مرد پرداخت شود.

4.6/5 - (109 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.