طلاق توافقی ده روزه

طلاق توافقی ده روزه

اگر با طلاق و پروسه آن درگیری هستید طبیعتا از نظر روحی و روانی تحت فشار زیادی هستید و تمایل دارید که هر چه زودتر از چنین شرایطی خارج شوید. به همین علت است که مدت زمان طلاق برای شما از اهمیت زیادی برخوردار خواهد. باید در نظر داشته باشید که از بین راه های طلاق بدون شک طلاق توافقی مدت زمان کمتری به خود اختصاص می دهد. به همین علت است که ما در این مطلب قصد داریم تا پروسه طلاق توافقی و امکان اخذ حکم طلاق توافقی ده روزه را برای شما شرح دهیم. 

با ما در این مطلب همراه باشید تا در مورد مدت زمان و همچنین راه های اخذ حکم طلاق توافقی ده روزه اطلاعات لازم را به دست آورید.

آیا می توان حکم طلاق توافقی را 10 روزه دریافت ؟

بله ! در پاسخ به این سوال به طور قطعی می توانیم بگوییم که این امکان وجود دارد که از ابتدا تا انتهای مراحل طلاق توافقی را طی ده روز طی نمود. البته این امر مستلزم این است که در پرونده شما مشکل خاصی به وجود نیاید و قاضی در جلسه اول رسیدگی به دادخواست طلاق ، امکان سازش را غیر ممکن تلقی نماید. در چنین شرایطی در همان جلسه اول حکم طلاق صادر می شود و امکان ثبت آن وجود خواهد داشت.

به طور کلی مراحل طلاق توافقی هر کدام از مدت زمان مربوط به خود برخوردار است که در ادامه به آن می پردازیم و همچنین راه گرفتن طلاق توافقی 10 روزه را نیز برای شما ذکر می کنیم.

طلاق توافقی ده روزه

مراحل طلاق توافقی چند روز طول می کشد ؟

به طور کلی مراحل طلاق توافقی و مدت زمان طی شدن آن ها به این شرح می باشد :

1. ثبت دادخواست طلاق : امروزه ثبت دادخواست طلاق از طریق سامانه صورت میگیرد و به صورت الکترونیکی می باشد لذا مدت زمان طولانی بر آن صرف نمی شود و نهایتا یک روزه به پایان می رسد. در حقیقت پس از صدور حکم طلاق است که روند دریافت حکم طلاق توافقی ده روزه آغاز می گردد و بسته به شرایط شما می توانید کمتر یا بیشتر شود.

2. تعیین مهلت برای تشکیل دادگاه : اول از همه خوب است بدانید که جلسه برای رسیدگی به دادخواست شما در دادگاه خانواده برگزار می گردد. معمولا بر اساس میزان شلوغی دادگاه و اینکه در چه موقعی از سال برای طلاق دادخواست ارائه می کنید ، مدت زمان تعیین وقت از 1 هفته تا 14 روز طول می کشد. برای مثال معمولا دادگاه ها در پایان سال وقت ها را طولانی تر می دهند.

3. شرکت در دادگاه و صدور حکم عدم سازش : هرچند که طلاق توافقی باشد اما تشخیص توافقی بودن آن با دادگاه است و در صورتی که به تفاهم طرفین در مورد جدایی پی ببرد معمولا حکم طلاق را صادر می کند. دو مورد را در این مورد به خاطر داشته باشید :

  • اولا اینکه در مورد تمامی موارد طلاق مانند مهریه و عدم تفاهم و … با همسر خود به توافق برسید چرا که در غیر این صورت قاضی حکم را صادر نمی کند و شما را برای انجام مشاوره و سازش به داوری و مشاوره امور خانواده می فرستد که پروسه طلاق توافقی ده روزه را طولانی تر می کند.
  • بهتر است برای تسریع و قطعی بودن صدور گواهی عدم سازش ، پیش از مراجعه به دادگاه خود به مراکز مشاوره مورد تایید قوه قضایی مراجعه کنید و این حکم را دریافت کنید. همچنین در صورت در دست داشتن گواهی عدم بارداری می توانید این روند را حتی سریع تر نیز کنید.

طلاق توافقی 10 روزه

همچنین توجه داشته باشید که شما می توانید با استفاده از مشاوره و اتخاذ وکیل طلاق توافقی تا حدود بسیار زیادی حتی روند صدور حکم را حتی از 10 روز نیز کوتاه تر کنید.

4.ثبت رسمی طلاق : دادگاه گواهی عدم سازش را صادر می کند اما این به معنی جدایی شما از همسرتان نیست. تا سه ماه وقت خواهید داشت که برای جاری شدن صیغه طلاق به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کرده و جدایی خود را رسمی و قطعی کنید. هرچند که شما سه ماه فرصت دارید و گواهی عدم سازش شما تا 3 ماه اعتبار خواهد داشت اما می توانید پس از یک روز اینکار را انجام دهید و در حقیقت در سریع ترین زمان ممکن جدایی خود را قطعی نمایید.

این مراحل هرچند طولانی به نظر می رسند اما در صورت تکمیل بودن مدارک و توافق طرفین ، امکان صدور حکم طلاق توافقی ده روزه برای شما وجود دارد.

طلاق توافقی ده روزه

آیا ممکن است طلاق توافقی بیش تر از 10 روز طول بکشد ؟

خوب است بدانید که طلاق و مدتی زمانی که به طول می انجامد یک امر شخصی است و بر اساس هر پرونده ای متفاوت می باشد. یعنی قاضی که به درخواست پرونده شما رسیدگی می کند ممکن است بنا به صلاحدید خود شما را به موارد گوناگونی ارجاع دهد که در آخر طلاق توافقی 10 روزه تا حدودی غیر ممکن باشد. با این وجود خوب است بدانید که راه هایی وجود دارد تا امکان گرفتن حکم برای شما ساده تر باشد و مدت زمانی که به طول می انجامد نیز کمتر باشد.

در ادامه به شما این راهکار ها را معرفی می کنیم.

چگونه طلاق توافقی را سریع تر کنیم ؟

راه هایی است که طلاق توافقی 10 روزه برای شما امکان پذیر می باشد و به سادگی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن حکم خود را اجرایی کنید. کافیست این موارد را در نظر داشته باشید :

  1. پیش از حضور در دادگاه در خصوص تمامی موارد مالی و غیر مالی به توافق برسید.
  2. در کلام خود تردید نشان ندهید و به صراحت خواسته خود را اعلام کنید.
  3. در همان جلسه دادگاه اعلام کنید که توافق دارید.
  4. در حضور دادگاه ترجیحا از نزاع و تنش بین خود و همسر خود خودداری نمایید.
  5. اگر ممکن است گزارش از یک مشاور متخصص در این زمینه را تهیه کنید می توانید به دادگاه ثابت کنید که امکان سازش در هیچ صورتی وجود ندارد.
  6. از یک وکیل کمک بگیرید. یک وکیل می تواند طلاق توافقی 10 روزه را ساده تر برای شما امکان پذیر کند.

طلاق توافقی ده روزه

طلاق 10 روزه از طریق حق طلاق

جز طلاق توافقی که 10 روزه گرفتن حکم امکان پذیر است راه دیگری برای صدور حکم طلاق وجود دارد که شاید از 10 روز نیز کمتر صورت بگیرد و در حقیقت سریع ترین راه طلاق محسوب می شود. شما در حق طلاق ، از شوهر خود وکالتنامه در طلاق دارید. این وکالتنامه به این معنی است که اراده شما هم به جای خود و هم به جای همسر خود اعتبار دارد و بدون حضور در هیچ کدام از مراحل طلاق ، خود به تنهایی می توانید این حکم را اجرا کنید.

حق طلاق را به دو صورت می توانید دریافت کنید. هم در زمان عقد و در ذیل عقدنامه و سند ازدواج شما قابلیت ایجاد این حق وجود دارد. هم پس از ازدواج و از طریق محضر می توانید حق طلاق محضری را از همسر خود دریافت نمایید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که معمولا گرفتن حق طلاق از همسر کمی دشوار می باشد و به همین علت طلاق توافقی را سریع ترین راه طلاق می نامند. چرا که این شیوه تنها راهی است که می تواند طلاق را در ده روز و حتی کمتر از آن دریافت نمود. 

در این مطلب سعی کردیم تا در مورد طلاق توافقی ده روزه اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. شما می توانید برای انجام مشاوره حقوقی طلاق و کسب اطلاعات بیشتر با ما گروه آواری وکیل تماس بگیرید و در صورت نیاز به اتخاذ وکیل طلاق توافقی نیز اقدام نمایید.

آیا امکان گرفتن طلاق توافقی در ده روز وجود دارد ؟

بله شما می توانید در صورت رعایت کردن شرایط درست در 10 روز حکم طلاق خود را دریافت کنید.

مهلت دهی دادگاه برای درخواست طلاق چند روز طول می کشد؟

بر اساس مدت زمان ارسال دادخواست و میزان شلوغی دادگاه های تعیین مهلت از 7 تا 10 روز متفاوت می باشد.

چگونه می توان دریافت طلاق توافقی را تسریع کرد ؟

شما می توانید با اتخاذ وکیل طلاق توافقی تا حدود بسیار زیادی سرعت دریافت طلاق را کاهش دهید.

4.4/5 - (33 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.