آیا طلاق توافقی شاهد می خواهد؟

آیا طلاق توافقی شاهد می خواهد ؟

طلاق توافقی ، نوعی از طلاق است که به علت سریع و راحت بودن ، ترجیح اکثر زوجین است. در طلاق توافقی ، طرفین در تمامی مواری مانند مهریه و یا حضانت فرزندان توافق دارند و به همین علت سریعا صورت میگیرد. حکم طلاق توافقی بدون تعیین تکلیف در این موارد صادر نمی شود.ممکن است سوال بشود که چقدر به حضور طرفین در طلاق توافقی نیاز است یا آیا طلاق توافقی شاهد می خواهد ؟ در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم. همچنین شما می توانید برای انجام مشاوره حقوقی و اتخاذ وکیل به سایت آوای وکیل مراجعه کنید.

در روند درخواست طلاق توافقی و پیگیری از طریق دادگاه نیازی به شاهد نیست. در حقیقت حتی در روند گرفتن حکم طلاق حضور طرفین طلاق نیز نیاز نیست. البته یکی از مراحل طلاق توافقی مربوط به داوری نزدیکان طرفین طلاق است که باید به حل مشکل زوجین بپردازند. از این نظر نزدیکان زوجین باید شهادت بدهند و طی گزارشی به دادگاه اعلام کنند که امکان سازش میان طرفین نیست. همچنین مشاور طلاق توافقی نیز باید به عنوان شاهد برای عدم امکان سازش گزارش تنظیم کند.زمانی که حکم طلاق از دادگاه دریافت شود زوجین باید برای ثبت رسمی طلاق و جاری شدن صیغه طلاق به محضر و دفاتر ثبت طلاق مراجعه کنند. طلاق توافقی در این مرحله شاهد می خواهد و افرادی باید صیغه نامه طلاق را امضا کنند.

  • نکته : بانوان و زن ها نمی توانند شاهد طلاق باشند و صیغه نامه را امضا کنند. شاهد طلاق در هر دو مورد توافقی و غیر توافقی باید مرد باشد.
  • شاهد طلاق می تواند از نزدیکان باشد و یا حتی شخصی نا آشنا با طرفین باشد.

در پاسخ به این سوال که آیا طلاق توافقی شاهد می خواهد باید گفت که در مرحله ی دریافت حکم طلاق نیازی به شاهد چندان حس نمی شود. حتی اگر طرفین وکیل داشته باشند نیازی به حضور زوجین نیست و وکلا به تنهایی و به نمایندگی از طرفین می توانند حکم طلاق را دریافت کنند. اما در زمان جاری شدن صیغه طلاق و ثبت محضری طلاق توافقی نیاز به شاهد است که می تواند از میان کارکنان دفترخانه نیز باشد. اگر برای دریافت حکم طلاق توافقی خود به مشاوره حقوقی و اتخاذ وکیل نیاز دارید کافی است به سایت آوای وکیل مراجعه کنید. تیم حقوقی آوای وکیل به شما در حل مشکلات حقوقی یاری می رساند.

4.6/5 - (98 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.