به اجزا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد ؟

به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد ؟

یکی از راه هایی که زن از طریق آن می تواند مهریه خود را دریافت کند از طریق به اجرا گذاشتن مهریه است. اما اینکه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد یکی از سوالات و البته دغدغه افراد است. مهریه یکی از حقوق زن است و به موجب عقد نکاح متعلق به زن می شود. اما گاهی با وجود مطالبه مهریه از جانب زن ، وی مهریه را پرداخت نمی کند و زن مجبور می شود از طرق دیگری اقدام کند.

یکی از مهم ترین راه های مطالبه مهریه از طریق به اجرا گذاشتن مهریه است. شایان ذکر است به اجرا گذاشتن مهریه دریافت مهریه را از طریق قانون سریع تر نمی کند و روند دادرسی در این پرونده ها طولانی است. اما به اجرا گذاشتن مهریه و دریافت حکم جلب زوج می تواند او را تحت فشار بگذارد تا مهریه را تادیه کند.

پس در پاسخ به سوال اینکه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد ، مدت زمان اقدام و دریافت حکم جلب چندان طولانی نیست ولی مدت زمان دادرسی و دریافت مهریه طولانی می باشد و ممکن است حتی تا چند سال طول بکشد. اگر شما از تمکن مالی زوج برای پرداخت مهریه اطمینان دارید بهتر است علاوه بر به اجرا گذاشتن مهریه ، از طریق اجرای ثبت لیستی از اموال مرد ارائه کنید و اقدام به توقیف اموال کنید البته این کار باید بدون اطلاع مرد و پیش از انتقال اموال توسط او صورت بگیرد.

در این صورت احتمال تادیه ی مهریه در زمان کوتاه بیشتر می شود. همچنین می توانید از طریق مطالبه دیه ، مرد را ممنوع الخروج کنید که این مورد نیز می تواند در تادیه مهریه در زمان کوتاه تاثیر گذار باشد.

می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره حقوقی تلفنی بهره مند گردید.

به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد ؟

اگر مطالبه مهریه از طریق به اجرا گذاشتن مربوط به طلاق است در این صورت ، این عمل می تواند راهگشا باشد. اما اگر قصد طلاق ندارید شایان ذکر است که علاوه بر این دغدغه که به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد، این مشکل نیز وجود دارد که این عمل می تواند بنیاد زندگی مشترک شما را نابود کند.اگر می توانید از طریق توافق و رضایت طرفین مهریه ی خود را دریافت کنید این کار منطقی تر و سریع تر می باشد.

  • نکته : هزینه دادرسی برای به اجرا گذاشتن مهریه به عهده ی زوجه است.
  • همچنین مطابق قانون مهریه ، تا 110 سکه ضمانت اجرای جلب زوج وجود دارد. یعنی برای 110 سکه حکم جلب مرد دریافت می شود ولی به ازای مازاد آن دیگر نمی توان مرد را به زندان انداخت.
  • اگر قصد توقیف اموال مرد را برای تادیه مهریه دارید با تامین مناسب معادل 5/3 کل سکه های مورد مطالبه به دادگاه ارائه شود.

در این مقاله به سوال به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد پاسخ دادیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی دریافت مهریه به سایت آوای وکیل مراجعه کنید و در صورت نیاز به اتخاذ وکیل مناسب خود بپردازید.

فراموش نکنید که در طول روند دریافت مهریه زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت اینکه به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول می کشد برای شما اهمیت دارد. در طول دریافت مهریه مهم است که هر کاری و هر اقدام حقوقی در زمان درستی انجام دهید. ممکن است تاخیر شما در انجام عملی ، مدت دریافت مهریه شما را ماه ها به تعویق بیاندازد. به همین علت اهمیت دارد که از زمان درست انجام هر کاری مطلع باشید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای پیگیری مهریه خود از فرد متخصص کمک بگیرید. وکیل مهریه به شما کمک می کند تا روند دریافت مهریه خود را تسریع و تسهیل کنید. برای انجام مشاوره حقوقی و اتخاذ وکیل مناسب خود با ما تماس بگیرید. ما به شما در حل مشکلتان حقوقیتان کمک خواهیم کرد.

4.4/5 - (125 امتیاز)

6 دیدگاه

    • سلام و وقت بخیر
      برای به اجرا گذاشتن مهریه هزینه زیادی از شما گرفته نمی شود و صرفا هزینه های مربوط به دادرسی می باشد. اما برای دریافت حکم توقیف اموال ، نیاز به پرداخت تامین می باشد که در این مورد باید معادل سه پنجم کل سکه های مورد مطالبه می باشد.

  • سلام
    مهریه رو اجرا گذاشتم می خواستم بدون چقدر طول میکشه تا بتونم دریافتش هم بکنم ؟

    • سلام و روز بخیر
      فراموش نکنید که به اجرا گذاشتن مهریه به طور متسقیم در دریافت مهریه تاثیر نمی گذارد. یعنی پس از آنکه مرد به طور توافقی اقدام به پرداخت مهریه نکرد شما مهریه را به اجرا می گذارید تا وی تحت فشار قانونی ، اقدام به پرداخت مهریه کند. اگر می خواهید که مهریه به طور قطعی دریافت شود بهتر است در کنار آن حکم توقیف اموال را نیز دریافت کنید.

  • سلام – میخواستم بدونم به اجرا گذاشتن مهریه تاثیری در دریافت مهریه هم داره یا نه ؟

    • سلام
      طبیعتا بله به اجرا گذاشتن مهریه موجب می شود که مرد برای پرداخت مهریه تحت فشار قانونی قرار بگیرد پس طبیعتا تاثیر بسزایی در دریافت مهریه دارد. اما این تاثیر قطعی نیست و نمی توان به طور صد درصددی گفت که به اجرا گذاشتن مهریه دریافت تمام و کمال مهریه را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.