وکیل خانواده در تهرانپارس

خانواده امروزه جزئی از مهم ترین ارکان جامعه شناخته میشود.این نهاد به قدری اهمیت دارد که هر تغییری در سطح جامعه از این نهاد اغاز شده و به ارکان دیگر انتقال میابد. برای دسترسی به وکیل خانواده در تهرانپارس ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

دادگاه خانواده

بدیهی است این نهاد نیز دچار مشکلات و مسائل حقوقی و قانونی  میشود ولی این مشکلات به قدری حائز اهمیت بوده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده و در نهایت منجر به تشکیل دادگاه هایی خصوصی برای رسیدگی به مسائل ان شده است.این دادگاه ها که دادگاه خانواده نامیده میشوند توسط قوه ی قضاییه به منظور رسیدگی به اختلافات امور خانواده تاسیس شده و به طور اختصاصی به دعاوی خانوادگی رسیدگی میکند. اگر شما در مسائل زیر به مشکل برخوردید  میتوانید به کمک سایت اوای وکیل به وکیل خانواده در تهرانپارس مناسب خود متصل شوید.

وکیل خانواده در تهرانپارس

با استناد به ماده ی 4 قانون حمایت خانواده مصوب سال 91 رسیدگی به امور و دعاوی زیر در صلاحیت دادگاه خانواده است:

1-نامزدی و خسارات ناشی از برهم  زدن ان 2-نکاح دائم موقت و اذن در نکاح 3-شروط ضمن عقد نکاح  4-ازدواج مجدد 5-جهیزیه 6-مهریه 7-نفقه ی زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت 8-تمکین و نشوز 9-طلاق،رجوع،فسخ نکاح، بذل مدت و انقضای ان 10-حضانت و ملاقات طفل 11-نسب 12-رشد،حجر و رفع 13-ولایت قهری،قیمومت،امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به انان 14-نفقه ی اقارب 15-امور راجع به غایب مفقود الاثر 16-سرپرستی کودکان بی سرپرست 17-اهدای جنین 18-تغییر جنسیت . اگر در هر یک امور ذکر شده دچار مشکل شده اید شما نیازمند یک یک وکیل خانواده در تهرانپارس هستید تا به شما در حل مشکلاتتان کمک کند.

مهریه

یکی از از اموری که امروزه قبل از طلاق میتواند دغدغه و بعد از طلاق شروع یک جدال جدید باشد موضوع مهریه و نحوه ی پرداخت ان است.البته که مهریه حقی است غیر قابل انکار و زوج به هیچ عنوان نمیتواند از پرداخت ان سر باز بزند (مگر در زمانی که تحت شرایطی نکاح درست انجام نشده و بطلان نکاح اتفاق بیوفتد).اما گرفتن این حق ممکن است چالش هایی را برای شما به همراه داشته باشد.در هر حال شما به یک وکیل خانواده نیاز دارید  که در صورت انجام هر گونه عملی بر خلاف وعده یا عدم پرداخت به موقع مهریه توسط زوج اسبق بتواند علیه ایشان در دادگاه خانواده طرح دعوا کرده و حقتان را بستاند. برای مشاوره و صحبت با یک وکیل خانواده در تهرانپارس سایت اوای وکیل به شما یاری خواهد رساند.

نفقه

به موجب قانون نفقه بر سه چیز وارد است که شامل نفقه ی زوجه ، اقارب و زندانی تعلق میگیرد.

نفقه ی اقارب نفقه ای است که به بستگان خط عمودی که شامل پدر،مادر، فرزندان و…به اندازه ی استطاعت اتفاق کننده تعلق میگیرد.لازم به ذکر است نفقه ی فرزندان حتی در صورتی که حضانت انها بعد از طلاق بر عهده ی مادر باشد باید پرداخته شود. در صورتی که این نفقه از طرف همسر سابقتان پرداخت نمیشود میتوانید از طریق سایت اوای وکیل وکیل خانواده در تهرانپارس مناسب خود را پیدا کرده و اقامه ی دعوا کنید.

نفقه ی زوجه نفقه ای است از باید از طرف مرد به زن به منظور رفع حوائج و نیازهای او پرداخته  شود.  این نیاز های که متناسب و متعارف با نیاز های زن تعریف میشود شامل مسکن ، پوشاک ، غذا ، اثاثیه منزل و هزینه های درمان است. نفقه جزء حقوق واجب زن است و باید در طول زندگی مشترک پرداخته شود . اگر بعد از طلاق زن مدعی شود که نفقه ی او در طول زندگی مشترک پرداخته نشده  و این ادعا را در دادگاه ثابت کند مرد باید پولی را بابت نفقه که توسط دادگاه محاسبه میشو را به زن بپردازد . اگر برای دریافت نفقه ی خود بعد از طلاق دچار مشکل شده اید شما به سایت اوای وکیل نیازمندید تا وکیل خانواده در تهرانپارس مورد نظر شمارا پیدا کند.

همانطور که ذکر شد مشکلات خانوادگی گاها به قدری پیچیده میشوند که برای رهایی جستن از انها مراجعه به قانون تنها راه منطقی پیش روی ما خواهد بود و از همان هنگام مراجعه به دادگاه نیاز به یک وکیل حس میشود. اگرصلاحیت رسیدگی به پرونده ی حقوقی شما در دست دادگاه خانواده است و به دنبال وکیل خانواده در تهرانپارس میگردید سایت اوای وکیل با تیمی مجرب اماده خدمت به شماست.

نفقه به چه کسانی تعلق میگیرد ؟

نفقه ی اقارب که به بستگان عمودی مرد تعلق میگیرد و نفقه ی زوجه

دادگاه خانواده صلاحیت رسیدگی به چه مسائلی دارد ؟

1-نامزدی و خسارات ناشی از برهم  زدن ان 2-نکاح دائم موقت و اذن در نکاح 3-شروط ضمن عقد نکاح  4-ازدواج مجدد 5-جهیزیه 6-مهریه 7-نفقه ی زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت 8-تمکین و نشوز 9-طلاق،رجوع،فسخ نکاح، بذل مدت و انقضای ان 10-حضانت و ملاقات طفل 11-نسب 12-رشد،حجر و رفع 13-ولایت قهری،قیمومت،امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به انان 14-نفقه ی اقارب 15-امور راجع به غایب مفقود الاثر 16-سرپرستی کودکان بی سرپرست 17-اهدای جنین 18-تغییر جنسیت

نفقه ی زوجه برای چه اموری به او تعلق میگیرد؟

نفقه ی زوجه نفقه ای است از باید از طرف مرد به زن به منظور رفع حوائج و نیازهای او پرداخته  شود.این نیاز های که متناسب و متعارف با نیاز های زن تعریف میشود شامل مسکن ، پوشاک ، غذا ، اثاثیه منزل و هزینه های درمان است.

در چه صورت بعد از طلاق به زن نفقه تعلق میگیرد ؟

اگر بعد از طلاق زن مدعی شود که نفقه ی او در طول زندگی مشترک پرداخته نشده  و این ادعا را در دادگاه ثابت کند مرد باید پولی را بابت نفقه که توسط دادگاه محاسبه میشو را به زن بپردازد .

4.6/5 - (102 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.