نمونه دادخواست طلاق توافقی

نمونه دادخواست طلاق توافقی

زندگی مشترک همیشه به نتیجه ای که از آن انتظار می رود منتهی نمی شود و شکست در ازدواج امری است که امروزه می توانیم در دادگاه ها و مراجعه قضایی آن را مشاهدا کنیم. طلاق یک پایان قانونی برای ازدواج محسوب می شود. از آنجا که طلاق یک ایقاع تشریفاتی است ، مراحلی دارد و و اولین مرحله های درخواست طلاق است. یکی از راه های طلاق که بر مبنی توافق است طلاق توافقی است که به علت سرعت و سهولتی که در پایان دادن به عقد نکاح دارد ، انتخاب زوجین است. در این مطلب به ذکر چند نمونه دادخواست طلاق توافقی می پردازیم تا با شیوه درخواست طلاق آشنا شوید. همچنین شما میتوانید نمونه های بیشتر دادخواست طلاق توافقی را از طریق لینک انتهای مطلب دانلود بفرمایید.

می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات از وکیل طلاق توافقی کمک بگیرید کافیست تماس حاصل نمایید.

نمونه دادخواست طلاق توافقی (1)

خواهان :خانم/آقای…

خوانده : خانم/آقای…

وکیل :خانم/آقای…

ادرس: تهران – میدان انقلاب ، کوچه ….

درخواست : صدور گواهی طلاق توافقی

دلایل و منضمات :

۱عقد نامه /۲شناسنامه زوجین /۳کارت ملی زوجین /۴وکالتنامه وکیل دادگستری /۵ سند وکالت در طلاق 6-گواهی عدم بارداری 7-رسید دریافت مهریه

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده  تهران

با سلام احتراما به استحضار می رساند، زوج (موکل) حسب وکالتنامه رسمی شماره …. مورخ …. دفترخانه …. تهران به زوجه وکالتنامه در طلاق داده است و در این راستا زوجه، اینجانب …. را به عنوان وکیل مع الواسطه شوهر انتخاب کرده است. لذا با عنایت به حدود اختیارات وکالتنامه مذکور با توجه به عدم تمایل به ادامه زندگی و عدم سازش اخلاقی زوجین، درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعاست.

 

امضاء

نمونه دادخواست طلاق توافقی (2)

خواهان : خانم/آقای.. حسینی

خوانده:  خانم/آقای… محمدی 

درخواست : صدور گواهی عدم امکان سازش

دلایل ومنضمات دادخواست : ۱.عقد نامه      ۲.شناسنامه زوجین      ۳.کارت ملی زوجین  ۳. صورتجلسه توافقات  4-گزارش داوری 5-رسید دریافت مهریه

ریاست محترم دادگاه های خانواده

با عرض سلام

احتراما به استحضار می رساند که اینجانبان بر طبق سند نکاحیه شماره. دفتر خانه. در ازدواج دائم با یکدیگر می باشیم ولی به دلیل عدم سازش فی ما بین از دادگاه تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش را داریم . از کل مهریه که سکه بهار آزادی می باشد که تعداد . سکه از زوج دریافت شده است و زوج قبول دارد و مقدار . سکه باقی مانده به صورت ماهانه .. سکه پرداخت می گردد. زوجین دارای 2 فرزند مشترک دختر و پسر می باشند که دختر ……….. ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ایشان ماهانه …….. تومان برعهده زوج می باشدو حضانت پسر……. بر عهده پدر می باشد. ملاقات فرزندان بنا بر توافق هفته ای……. بار صورت می گیرد. زوجین دیگر ادعایی نسبت به هم ندارند. لذا صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.

محل امضاء 

 

نمونه دادخواست طلاق توافقی از طرف زوجه (3)

خواهان : زن
خوانده : شوهر
خواسته : صدور گواهی عدم امکان سازش
دلایل و مستندات: ۱-سند ازدواج۲-شناسنامه وکارت ملی 4-گزارش مشاوره خانواده 5-گزارش داوری 6-گواهی عدم بارداری
متن دادخواست:
ریاست محترم دادگاه خانواده…………
با سلام واحترام
بدینوسیله اینجانبان بموجب سند نکاح دائم در دفترخانه شماره…………شهر……اصفهان…..در تاریخ……………به موجب شماره ثبت…………..عقد دائم نموده ایم . اینجانبان دارای 1 فرزند مشترک دختر ……. ساله به نام ……….می باشیم. مهریه تعیین شده ……. می باشد و ادعای مالی دیگری وجود ندارد.

با لحاظ عدم امکان سازش رفتاری و روحی که موجب ایجاد تنش ما بین طرفین شده است و نا رضایتی از زندگی مشترک را فراهم آورده است تصمیم قطعی برای جدایی از یکدیگر گرفته ایم بدین منظور با قبول شرایط مذکور در ماده ۳۴ قانون حمایت خانواده و تبصره آن شرایط اینجانبان برای طلاق توافقی بدین شرح است:
1-در خصوص مهریه ، تمامی آن بذل می شود و زوج قبول بذل دارد.

2-در خصوص نفقه زوجه ادعایی ندارد.

3-در مورد اجرت المثل ایام زناشویی مبلغ……………………ریال پرداخت می شود یا زوجه با شرایط مذکور نسبت به آن ادعای ندارد.
4-در خصوص حضانت فرزند مشترک بنام……………….متولد…………………حضانت آن با مادر می باشد و طرف مقابل حق ملاقات را بمیزان………..در هفته در …………..خواهد داشت مستدعی است بعد از گذشت …………سال در خصوص میزان و نحوه ملاقات توافق مجدد خواهد شد.
۵-در خصوص نفقه مفرزند مشترک مقرر شده پدر مبلغ…………… به مادر پرداخت می کند و این مبلغ بعد از گذشت……….سال مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
۶-زوجه باردار نمی باشد.
۷-زوجین ادعای دیگری در این مورد نداریم
۸-مقرر گردید بعد از ثبت طلاق کلیه پرونده های جاری مختومه اعلام گردد و هرگونه ادعای از طرفین بعد از آن ساقط خواهد بود.

 

شما می توانید برای مشاهده سایر نمونه دادخواست طلاق توافقی از طریق این لینک اقدام کنید.

4.6/5 - (103 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.