وکیل ملکی

وکیل ملکی ، بهترین وکیل متخصص دعاوی ملکی در تهران

همه ما شاهد گرانی، تورم و افزایش بی‌رویه قیمت‌های زمین و مسکن در مدت کوتاه هستیم، آن هم به طور عجیب و باورنکردنی! به طوری‌که شاید با یک چشم برهم زدن، شاهد افزایش چند برابری قیمت خانه و زمین باشیم و تا به خودمان بیاییم، تمام سرمایه ما محدود به یک ملک است! همین موضوع باعث می شود که مشکلات حقوقی در زمینه ملک و املاک از اهمیت زیادی برخوردار باشد و به یک وکیل ملکی برای حل آن نیاز باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در ارتباط با وکیل ملکی در اختیارتان قرار دهیم پس این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید و تا پایان آن با ما همراه باشید.همچنین شما می توانید برای مشاوره حقوقی ملکی همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید و ضمن دست یابی به اطلاعات مهم و مورد نظر خود به اتخاذ وکیل مورد نظر خود نیز بپردازید.

گروه حقوقی آوای وکیل با سال های تجربه در زمینه انواع پرونده های ملکی ، حقوقی ، کیفری و … آماده کمک به شما مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

چرا به یک وکیل ملکی نیاز داریم ؟

پرونده های ملکی همگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و این تماما از قیمت ملک در جامعه امروزی ما نشئت میگیرد. حتی کوچک ترین واحد های ملکی نیز امروزه می تواند یک سرمایه و پشتوانه برای هر کسی محسوب شود و که از دست دادن آن می تواند خسارت های غیر قابل جبرانی برای هر کسی به جای داشته باشد. به همین علت است که داشتن یک وکیل ملکی خوب از اهمیت زیادی برخوردار است تا این سرمایه از دست نرود.

اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا به یک وکیل نیاز داریم ؟

اگر مطالعاتی در زمینه حقوق ملکی ایران داشته باشید به خوبی متوجه می شوید که متاسفانه در سال های اخیر حقوقی وضع شده است که ارزش سند های ملکی را تا حد بسیار زیاد کاهش داده است. به همین علت روز به روز پرونده های بیشتری در دادگاه ارائه می شود که ناشی از همین مشکلات است. 

علاوه بر آن همیشه دعوا بر سر ملک و املاک بوده و هست و حتی اگر دعاوی ناشی از اثبات مالکیت یا تصرف آن نباشد ، حتی مزاحمت یا خسارت به ملک نیز به سختی در دادگاه مورد دفاع قرار میگیرد و به همین علت است که به یک وکیل ملکی نیاز زیادی می شود. چرا که شما نمی توانید این دفاعیات را به شکل درست انجام دهید.

تا کنون در دادگاه های ملکی حضور پیدا کرده اید یا مشکل مشابهی برایتان به وجود آمده است ؟ ایا تخصصی در زمینه قوانین ملکی دارید یا می توانید به تنهایی اقدام به تنظیم دادخواست کنید ؟ در پاسخ این سوال هاست که به خوبی درک می کنید تخصص لازم را در زمینه وکالت در پرونده های ملکی را ندارید و خود نمی توانید به پیگیری این پرونده ها بپردازید. 

وکیل ملکی

در نتیجه تعلل در گرفتن یک وکیل خوب ملکی ممکن است خسارات مالی بسیار زیادی به شما وارد شود که عمل غیر قابل جبران بوده و سرمایه زیادی را نابود می کند. این درحالی است که یک وکیل ملکی خود می تواند با تکیه بر تجربه و تخصص خود در این زمینه به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند و تمامی حقوق از دست رفته شما را به شما بازگرداند.

اگر تا کنون نتواسته اید وکیل ملکی مد نظر خود را پیدا کنید با گروه حقوقی آوای وکیل تماس بگیرید و ضمن مشاوره ملکی به گرفتن بهترین وکیل در این زمینه اقدام نمایید.

وکیل ملکی در چه پرونده هایی دخالت دارد ؟

دعاوی ملکی را با توجه به شرایط خاص آن، به سه گونه می‌توان در دادگاه مطرح کرد. دعاوی ملکی حقوقی، دعاوی ملکی کیفری و دعاوی ثبتی ملکی. گاهی اوقات تشخیص نوع دعوای ملکی آنچنان کار راحتی نیست که در این مورد قطعا بهتر است که از یک وکیل ملکی خبره و کاربلد استفاده شود. در ادامه مطلب به تفسیر هریک از انواع دعاوی ملکی می‌پردازیم.

دعاوی ملکی حقوقی

در دادگاه‌ها، بیشتر دعاوی که در رابطه با ملک مطرح می‌شود، حقوقی است. اما چه موقع باید دعوای ملکی خود را در دادگاه به صورت حقوقی مطرح کنیم؟

  • دعوای مربوط به فسخ قرارداد؛ این نوع دعوا در قراردادهایی که مشکلات و نقص قانونی وجود دارد، بسیار به چشم می‌خورد.
  • دعوای مربوط به تخلیه ملک تجاری؛ بیشتر در املاکی که قوانین مختص به خود دارند، شاهد این نوع از دعوا هستیم.
  • دعاوی مربوط به افزایش یا کاهش میزان اجاره بها مطابق با عرف جامعه
  • طرح دعوا جهت باطل کردن قرارداد
  • طرح دعوا جهت الزام تنظیم سند رسمی
  • طرح دعوا جهت ملزم کردن به فک رهن و هرگونه سند ضمانتی
  • طرح دعوا مربوط به درخواست سرقفلی
  • طرح دعوا برای دریافت اجرت‌المثل
  • درخواست اخذ حق کسب و پیشه
  • و….

 

آنچه ذکر شد، مواردی از طرح دعوای حقوقی به جهت املاک ( زمین و مسکن) می‌باشد. پس چنانچه با هریک از این نوع اختلافات مواجه شدید، نیاز به طرح دعوای حقوقی در دادگاه می‌باشد. البته لازم به یادآوری است که جهت طرح هرنوع از دعاوی ذکر شده قطعا لازم است که از یک وکیل ملکی خبره و متخصص استفاده نمایید.

دعاوی ملکی کیفری

هرگاه با هر یک از اختلافات و دعاوی زیر روبه رو شدید، نیاز به طرح یک دعوای کیفری در دادگاه دارید.

 

  • خیانت در امانت
  • به کار گیری سند جعلی در معامله
  • کلاهبرداری در معاملات ملکی
  • هرگاه یک زمین کشاورزی بدون اخذ مجوز رسمی، تغییر کاربری داده شود.
  • ورود به ملک دیگری بدون مجوز و کسب اجازه
  • وقتی ملک فردی به صورت غیرقانونی و بدون کسب مجوز، به فردی دیگر به فروش برسد.
  • در خصوص انتقال منافع ملکی به دیگر اشخاص
  • و….

 

همان‌طور که مشاهده شد، مصادیق این گونه دعاوی جرم و کلاهبرداری است. شخصی که مرتکب این گونه جرایم شود، نمی‌تواند ادعا کند که از جرم بودن موضوع مطلع نبوده، دچار سوءتفاهم شده یا سهل انگاری کرده است؛ چرا که توسط محکمه قضایی به هیج وجه مورد پذیرش و قبول نیست. دعاوی ملکی کیفری نیز همچون دعاوی ملکی حقوقی از حساسیت ‌های خاص مربوط به خود برخوردار است که به همین سبب، بهره‌گیری از یک وکیل ملکی خالی از لطف نیست.‌

 

دعاوی ملکی ثبتی

آنطور که پیداست، این گونه دعاوی مربوط به ثبت اسناد و املاک می‌باشد. دعاوی ملکی ثبتی را می‌توان دسته‌‌ای از دعاوی حقوقی نیز به حساب آورد. در ادامه به مهم‌ترین دعاوی در این حوزه می‌پردازیم.

 

  • اجرای ثبت
  • تقسیم و افراز ملک
  • باطل کردن مراحل مختلف ثبتی
  • دادخواست مربوط به توقیف هرگونه عملیات اجرایی
  • باطل شدن سند رسمی و اجرائیه ثبتی
  • و….

پیش از این با انواع مختلف دعاوی ملکی آشنا شدیم، حال چنانچه در خصوص طرح هرنوع از دعاوی گفته شده با پرسش یا ابهامی مواجه شدید یا قصد طرح هر نوع دعوایی را داشتید، توصیه ما به شما خوبان اخذ مشاوره از یک وکیل ملکی باتجربه و حرفه‌ای می‌باشد.‌

وکیل ملکی

اثبات مالکیت با صلح‌ نامه توسط وکیل ملکی

خوب است بدانید، شما با در دست داشتن عقد صلح نامه نیز می‌توانید، مالکیت خود را در دادگاه ثابت کنید. عقد صلح نامه انواع مختلفی دارد و در معاملات ملکی بسیار از آن استفاده می‌شود. صلح نامه می‌تواند، جایگزینی برای قرارداد خرید و فروش ملک، اجاره‌نامه، رفع اختلافات بوجود آمده، جهت انتقال منافع (مانند انتقال سرقفلی ملک) و… به کار رود.

برای آنکه بتوان مالکیت را به وسیله صلح نامه در دادگاه به اثبات رسانید، صلح نامه باید دارای اعتبار رسمی باشد، یعنی صلح نامه قطعی باشد و در دفاتر اسناد رسمی، منعقد شده باشد. بنابراین با در اختیار داشتن صلح نامه عادی و غیر رسمی که توسط مشاورین املاک یا کارشناسان حقوقی تنظیم شده است، نمی‌توان مالکیت ملک را در مراجع قضایی ثابت کرد.وکیل ملکی در اختیار شماست

 

وکیل املاک و هزینه دادرسی دعاوی اثبات مالکیت

دعوای اثبات مالکیت که معمولا یک دعوای مالی حقوقی به حساب می‌آید، هزینه‌هایی را جهت دادرسی و خدمات قضایی شامل می‌شود. این هزینه‌ها مطابق با تعرفه سال ٩٩، بدین ترتیب می‌باشد:

  1. جهت اوراق دادخواست، اظهارنامه و برگ اجرائیه، جهت هر یک برگ: ٢٠٠٠٠ ریال می‌باشد.
  2. هزینه در دادرسی مالی با توجه به مرحله قضایی و ارزش آن، بین دو ونیم تا پنج و نیم درصد ارزش خواسته متغیر است.
  3. چنانچه ارزش خواسته در دعوای مالی، به هنگام اعطای دادخواست مشخص نباشد، ١ میلیون و پانصد هزار ریال، هزینه دادرسی را شامل می‌شود.

با توجه به آنچه گفته شد در صورتی که در محاسبه هزینه دادرسی در دعاوی مالی حقوقی با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از یک وکیل ملکی خوب و برگزیده کمک بخواهید.

3 دعوای مهم که در آن به وکیل ملکی نیاز خواهید داشت :

 

مزایای داشتن وکیل ملکی در دعاوی مختلف ملکی چیست؟

دعاوی مربوط به املاک معمولا تخصص‌های خاص مربوط به خود را می‌طلبد. پرونده‌های مربوط به این گونه دعاوی، به علت رقم بالای املاک، پیچیدگی و حساسیت‌های مختص به خود را دارد. لذا لازم است، وکیل ملکی متخصص در این زمینه با علم و تبحر کافی تمام جوانب را در نظر گرفته و بهترین و آسان‌‌ترین راهکار را در اختیار موکل خویش قراردهد.

وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی

با توجه به آنچه که در متن این نوشتار به آن پرداخته شد با انواع مختلف دعوی ملکی از جمله، دعاوی کیفری و حقوقی و ثبتی آشنا شدیم و همچنین به مزایای داشتن یک وکیل ملکی متخصص و با تجربه که دارای سالها تجربه در این زمینه می باشد، پرداختیم. حال ممکن است، برایتان سوال ایجاد شود که بهترین وکیل ملکی کیست و چگونه می توان آن را پیدا کرد؟

خوب است بدانید که بهترین وکیل ملکی، شخصی است که به صورت تخصصی و حرفه ای حوزه کاری خود را در زمینه حل و فصل انواع مختلف دعاوی و اختلافات ملکی گذاشته و در این زمینه تجارب فراوان و درخشانی را کسب کرده است و همچنین قادر است، بهترین و کاربردی ترین مشاوره های حقوقی را در زمینه حل و فصل این گونه دعاوی به شما ارائه نماید تا شما بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن و به بهترین نحو ممکن به حق قانونی خود دست پیدا کنید.

حال چنانچه در خصوص انواع مختلف دعاوی ملکی، نیازمند اخذ هرگونه مشاوره و کمک باشید یا بخواهید از یک وکیل ملکی جهت طرح هرگونه دعوا استفاده نمایید، می توانید با ما و تیم تخصصی حقوقی ما در تماس باشید. ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خوبان خواهیم بود.

 

هزینه وکیل ملکی

تیم تخصصی حقوقی ما برای شما یک توصیه جدی دارد! اگر تصمیم به خرید و فروش و هرنوع معاملات ملکی دارید، مشاوره‌های غیرتخصصی و گاه نا آگاهانه بنگاه‌های املاک را در هنگام معاملات خود چندان جدی نگیرید. بهتر است از ابتدا کار را سپرد دست کاردان! اگر قصد انجام هرگونه معاملات ملکی دارید یا در معاملات خود با مشکل و اختلاف مواجه شده‌اید و نیاز به طرح دعوا دارید؛ مشاوران و وکلای متخصص تیم حقوقی ما در اسرع وقت پاسخگوی شما دراین زمینه می‌باشند.

همچنین اگر به هر مشکلی در زمینه ملکی برخورده اید که می خواهید از طریق مراجع قضایی به پیگیری آن بپردازید به هیچ وجه به تنهایی اقدام به پیگیری آن نکنید و از طریق یک وکیل ملکی خوب آن را مورد پیگیری قرار دهید. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که هزینه وکیل ملکی به چه صورت خواهد بود ؟

در جواب این مورد باید گفت که هزینه وکیل ملکی تا حد زیادی بر اساس پرونده شما تعیین می شود و هر چه ارزش پرونده بالاتر روند حق الوکاله وکیل نیز بالاتر می رود. البته که وکیل منتخب شما نیز در تعیین این هزینه تاثیراتی خواهد گذاشت و بیشتر این شما هستید که در تعیین هزینه های وکیل تاثیر گذارید.

اما نباید فراموش کنید شما با پیروزی در دادگاه می توانید تمامی هزینه های وکیل ملکی را از طرق مقابل مطالبه کنید پس به هیچ عنوان در گرفتن یک وکیل خبره تعلل نکنید .

برای گرفتن بهترین وکیل ملکی همین حالا با گروه آوای وکیل تماس بگیرید و ضمن کسب اطلاعات مورد نیاز خود از طریق مشاوره در سریع ترین زمان ممکن به حکم مطلوب خود دست پیدا کنید.

مهم ترین دعاوی ملکی چه هستند؟

اجرای ثبت
تقسیم و افراز ملک
باطل کردن مراحل مختلف ثبتی
دادخواست مربوط به توقیف هرگونه عملیات اجرایی
باطل شدن سند رسمی و اجرائیه ثبتی
و....

آیا در ملک می توان فرافکنی نمود؟

شخصی که مرتکب این گونه جرایم شود، نمی‌تواند ادعا کند که از جرم بودن موضوع مطلع نبوده، دچار سوءتفاهم شده یا سهل انگاری کرده است؛ چرا که توسط محکمه قضایی به هیج وجه مورد پذیرش و قبول نیست

انواع دعاوی ملکی را بفرمایید

دعاوی ملکی حقوقی،
دعاوی ملکی کیفری و
دعاوی ثبتی ملکی

4.5/5 - (90 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.