وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری را می توان یکی از مهم ترین نهای قضایی کشور معرفی کرد که نقش بسیار مهمی در کشور ما ایفا می کند و پرونده های بسیار زیادی به این دیوان ارجاع داده می شود. بدیهی است که به نسبت افزایش اهمیت پرونده های که به این مرجع ارجاع داده می شود رسیدگی به آن ها نیز تخصصی تر می شود و بدین منظور باید از افراد حرفه ای تری استفاده نمود که وکیل دیوان عدالت اداری یکی از این افراد می باشد.

اگر با ساز و کار دیوان عدالت اداری و ساختار پرونده هایی که به این دیوان ارجاع داده می شوند آشنا باشید به خوبی متوجه می شوید که چرا این پرونده ها با پرونده های معمولی که به دادگاه ها ارجاع داده می شوند بسیار مهم تر می باشد و البته پیگیری آن ها نیز از سختی های بیشتری برخوردار است. به همین علت است که ما قصد داریم در این مطلب به طور کامل به وکیل دیوان عدالت اداری بپردازیم و تمامی اطلاعات شما در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل دیوان عدالت اداری با ما در این مطلب همراه باشید. شما همچنین می توانید برای تماس با یک وکیل خوب دیوان عدالت اداری همین حالا با موسسه حقوقی تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره حقوقی به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کرده و وکیل مورد نظر خود را نیز پیدا کنید.

موسسه حقوقی عدل و حق با سابقه ای درخشان در زمینه انواع پرونده های حقوقی ، کیفری و … آماده کمک به شما مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

منظور از وکیل دیوان عدالت اداری چیست ؟

به طور کلی وکلا پس از دریافت و اخذ پروانه وکالت خود به راحتی می توانند در تمامی حوزه های حقوقی اعم از خانواده ، کیفری ، حقوقی ، ملکی و … فعالیت کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارند اما با این وجود بسیاری از وکلا هستند که در یک زمینه خاص اقدام به فعالیت می کنند و سعی دارند تا متخصص یک حوزه حقوقی باشند.

وکیل دیوان عدالت اداری نیز ممکن است به این شکل باشد. یعنی به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری تنها در زمینه های تخصصی دیوان فعالیت می کند و پرونده های این حوزه را به عهده میگیرد. البته این بدین معنا نیست که شما نمی توانید از سایر وکلا در این زمینه استفاده کنید بلکه چه بسا یک وکیل حرفه ای و با تجربه در تمامی حوزه های حقوقی بتواند به خوبی عمل کند و شما را به نتیجه دلخواه و مورد نظرتان برساند.

وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری چه پرونده هایی به دست می گیرد ؟

برای اینکه بتوانیم حوزه تخصصی فعالیت وکیل دیوان عدالت اداری را مشخص کنید ابتدا لازم است صلاحیت های این دیوان را شرح دهیم. یعنی به طور کامل ذکر کنیم که چه دادخواست ها و چه پرونده هایی به این دیوان ارجاع داده می شود :

اگر سری به ماده ده قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بزنید می توانید به طور کامل صلاحیت دیوان را مشاهده نمایید :

صلاحیت و حدود اختیارات دیوان به قرار زیر است:

  • ۱- رسیدگی به شکایات و تظلّمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از:الف – تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه ها و سازمانها و موسسات و شرکتهای دولتی و شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آنهاب – تصمیمات و اقدامات ماموران واحدهای مذکور در بند «الف» در امور راجع به وظایف آنها

  • ۲ – رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون‌های مالیاتی، هیات حل‌اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون موضوع ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها

  • ۳- رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مستخدمان واحدها و موسسات مذکور در بند (۱) و مستخدمان موسساتی که شمول این قانون نسبت به آنها محتاج ذکر نام است اعم از لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی

همانطور که به طور واضح از این مواد بر می آید شما زمانی باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید که طرف دعوای شما یکی از اشخصاص حقیقی و حقوقی اداری باشد. در حقیقت در این دعاوی اشخاص معمولی رو به رو ی شما نیستند باید از کسانی طرح شکایت کنید که مناسب اداری دارند و به خوبی قابل درک است که پیگیری این پرونده ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به همین علت است که ما نیز بر داشتن یک وکیل دیوان عدالت اداری تاکید داریم.

به موجب قانونی که فوقا برای شما به اشتراک گذاشته ایم این امکان برای شما فراهم شده است تا در صورت وارد شدن هر گونه خسارت از جانب یک نهاد اداری یا یک سازمان دولتی یا یکی از ضابطین آن و …اقدام به طرح شکایت و طرح دادخواست نمایید و مطالبه خسارت و حقوق از دست رفته خود را دریافت نمایید. اما همانطور که دریافت این خسارت از اشخاص حقیقی دشوار است بدون شک دریافت آن از افرادی اداری به مراتب دشوار تر می باشد.

به همین علت بدون شک شما به یک وکیل دیوان عدالت اداری نیاز خواهید داشت تا شما را به مقصود مورد نظر برساند. شما می توانید برای تماس با یک وکیل متخصص در این زمینه همین حالا با گروه حقوقی آوای وکیل تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید. شما همچنین می توانید برای انجام مشاوره با کارشناسان ما نیز همین حالا اقدام کرده و به دریافت نوبت بپردازید.

فراموش نکنید که اگر قصد طرح دعوا از یک ضابط اداری دارد فرد مزبور باید در زمان انجام وظیفه یا در حین کار تخلف و خسارت مربوطه را به شما وارد کرده باشد در غیر این صورت باید همانند اشخصاص معمولی در دادگاه های عادی از وی شکایت نمایید. 

در حقیقت تظلم خواهی در دیوان عدالت اداری مختص تخلفات اداری می باشد و نه تخلفات غیر اداری ولو اینکه از جانب یک مسئول مربوطه صورت گرفته باشد. البته این اطلاعات در تماس با یک وکیل دیوان عدالت اداری یا یک وکیل پایه یک دادگستری قابل دریافت است.

وکیل دیوان عدالت اداری

مراحل پیگیری پرونده توسط وکیل دیوان عدالت اداری

شما طی این مراحل می توانید به کمک یک وکیل دیوان عدالت اداری به خواسته های خود دست پیدا کنید. البته بدیهی است که این مرحله ها بر اساس شرایط اختصاصی هر پرونده ای می تواند متفاوت باشد.  اما مهم ترین مراحل به این شرح می باشد :

1-مشاوره حقوقی

اولین جلسه ای که شما با یک وکیل دیوان عدالت اداری به آن می پردازید بدون شک مربوط به مشاوره حقوقی می باشد چرا که تمامی اطلاعات موجود در پرونده در جزئیات کامل باید به وکیل منتخب شما برسد و وضعیت پرونده از دیدگاه حقوقی قانونی مورد برسی قرار گرفته و و اطلاعات مهم آن به شما توضیح داده شود. باید در نظر داشته باشید که حتی اگر خود بخواهید به رسیدگی پرونده خود برسید باید این اطلاعات ضروری را در اختیار داشته باشید تا بتوانید حداقل دفاعیات خود را بیان کنید.

شما می توانید برای مشاوره و تماس با وکیل دیوان عدالت اداری همین حالا با گروه آوای وکیل تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

2- طرح دعوا در نهاد و سازمان مربوطه

پس مشاوره حقوقی و در صورت تصمیم شما با اتخاذ وکیل دیوان عدالت اداری نوبت به طرح دعوا و تنظیم دادخواست می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در حقیقت تمام حکمی که قاضی خواهد داد بر اساس دادخواستی می باشد که شما ذکر خواهید کرد و در صورت عدم طرح دادخواست درست بدون شک نتیجه به دست آمده به هیچ عنوان نتیجه مطلوب شما نخواهد بود. به همین در طرح دادخواست لزوما باید از یک وکیل کار درست در این زمینه بهره بگیرید.

3- آماده سازی مدارک مورد نیاز در صورت لزوم

هر چند که در حل یک پرونده به طور معمول حقایق همان پرونده است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد اما گاها پرونده اقتضا می کند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب به برخی مدارک دیگر نیز دسترسی داشته باشید. این که کدام مدرک نیاز می باشد و کدام باید مورد استناد قرار بگیرد همه و همه بسته به نظر وکیل دیوان عدالت اداری دارد و بدیهی است که به عنوان یک فرد متخصص در این زمینه به شما در پیدا کردن برخی مدارک نیز کمک خواهد کرد.

4- دفاع در دادگاه مورد نظر

در نهایت نوبت به رسیدگی پرونده و دفاع در دادگاه می باشد که یک وکیل خوب دیوان عدالت اداری به خوبی می تواند از عهده این وظیفه بر بیاید. دفاع در دادگاه باید به قدری قوی و قانونی باشد که بتواند حکم مورد نظر شما را علیه یک سازمان اداری دریافت کند و به همین علت دشوار می باشد. بدیهی است که در این شرایط باید از یک متخصص در زمینه پرونده های دیوان عدالت اداری استفاده کنیم تا  حدودی از نتیجه آن نیز اطمینان حاصل فرمایید.

البته دفاع در این دادگاه محدود به دادگاه بدوی نیست و بدیهی است که در دادگاه تجدید نظر که در آن حکم قطعی صادر می شود نیز باید دفاع به خوبی صورت بگیرد تا تظلم خواهی به نتیجه درست خود رسیده و حقی از شما زایل نگردد.

5- اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری

در آخر نوبت به اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری می رسد که هم در قوانین جدایی در مورد آن صحبت شده است و هم در دادگاه های جداگانه ای به آن رسیدگی می باشد. اعاده دادرسی در صورتی ممکن می باشد که در روند رسیدگی به پرونده شما امری خلاف قانون با تعدی تفریطی صورت گرفته باشد که در هر دو صورت نیاز به یک وکیل دیوان عدالت اداری حس می شود تا این تخلف را به به اثبات برساند .

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

تا اینجا سعی کردیم تا تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در مورد وکیل دیوان عدالت اداری در اختیارتان قرار دهیم اما سوالی که که به وجود می آید در مورد هزینه های وکیل دیوان عدالت اداری است که تا حدودی این دغدغه ها طبیعی است. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه دقیق اتخاذ یک وکیل دیوان عدالت اداری باید ابتدا وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

چرا که در حقیقت این هزینه پس از مطالعه پرونده و بر اساس شرایط آن است که تعیین می شود. شما می توانید برای تماس با یک وکیل دیوان عدالت اداری همین حالا از طریق گروه حقوقی آوای وکیل اقدام کرده و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

 

 

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری به چه صورت می باشد ؟

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری پس از مطالعه پرونده و بر اساس شرایط آن است که انتخاب می شود.

چه پرونده هایی به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود ؟

این پرونده ها اعم است از پرونده هایی که ناشی از تخلف و آسیب های نهاد ها و ضابطین اداری و ... به وجود آمده است ؟

چرا به وکیل دیوان عدالت اداری نیاز خواهیم داشت ؟

حساسیت و دشواری این پرونده ها به طور کلی موجب می شود تا نیاز به یک وکیل دیوان عدالت اداری حس شود.

4.7/5 - (53 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.